Nakon uvodnih riječi moderatora Murisa Memiša prisutnima se obratio domaćin večerašnje tribine glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Donji Vakuf Esad ef. Slipac, izrazivši dobrodošlicu gostima i svima prisutnima u sali Doma Hasana Kafije Pruščaka.
Dr. Alen Kalajdžić objašnjavajući važnost Alhamijado književnosti te njenu bogatu književno-jezičku građu uveo je prisutne u samu srž ove književnosti, skrenuvši pažnju na njenu važnost I ozbiljnije shvatanje.
To je bio uvod u temu zbog koje su prisutni bili večeras u Pruscu. Ajvaz-dedina kasida je reflesksija na događaj sa kraja 17. stoljeća kako je pojasnio naš drugi predavač dr. Munir Drkić. On kaže da postoje tri verzije događaja koji su napisani u kasidi, ali da je najzastupljeniji je taj da je Ajvaz-dedo pored toga što je bio duhovnjak bio i vojskovađa. Pored dove on je Prusac branio i saboljom od akupatora.
Nakon završenog zvaničnog dijela, prisutni su imali priliku razgovarati sa predavačima i razmijenili su razmišljanja, I historijske činjenice vezane za Ajvaz-dedu. Zaključak je da Ajvaz-dedinu kasidu najvjerovatnije nije napisao sam Ajvaz-dedo već neko ko je opjevao njegove podvige, to je ustvari Pjesma o Ajvaz-dedi.
U nastavku možete pročitati Ajvaz-dedinu kasidu:
Ajvaz Dedo govori: / Nijemac Savu prehodi
Banjoj Luki dohodi / Pa i kroz nju prohodi
I u Prusac dohodi. / Deset dana ne budi,
Njega Ajvaz izgoni, / Pogled dade kud goni,
Nijemac Bosnu osvoji, / U Saraj'vo dohodi.
Saraj oca gavga bi: / Kabanice krv boji,
Konjim' nogam' do kolina, / A junacim' do mišica.
Mart je vada, Jurjev gavga, / Ajvaz Dedo govori:
Bu kasidu ko pregleda, / Neka meni rahmet preda.
Selam tu Dedo od njeg gleda. / Ajvaz Dedo govori.
Što sam Dedo vama zbori, / Jer mu srce za tim gori,
Neće Ajvaz dočekati, / Niti dotle doživjeti,
Nije hilaf taj govor, / Znajte bit će velik zbor.
Moja braćo milosna, / Ne budite žalosna!